РІЧНИЙ ЗВІТ КЕРІВНИКА ХЕРСОНСЬКОГО ЯСЕЛ-САДКА №28 ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЗВІТ ДИРЕКТОРА ХЕРСОНСЬКОГО ЯСЕЛ-САДКА №28 хЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
З В І Т
директора Херсонського ясла-садка № 28
Херсонської міської ради
за 2019 – 2020 навчальний рік
директора Херсонського ясла-садка № 28
Херсонської міської ради
за 2019 – 2020 навчальний рік
Херсонський ясла-садок № 28 Херсонської міської ради
Адреса: м. Херсон, вулиця 49 Херсонської Гвардійської дивізії 30.
Директор: Пелих Наталія Олексіївна, 43 роки педагогічного стажу , вища
освіта.
Вихователь – методист: Пасечнюк Тетяна Дмитрівна, 40 років педагогічного стажу, вища освіта, вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання «Старший вихователь».
Ясла-садок у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», « Про дошкільну освіту», « Про мови», «Про охорону дитинства», Конвенцією ООН « Про права дитини», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, власним статутом.
Освітній процес планувався і проводилася згідно освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина».
Робота закладу в 2019-2020 навчальному році була спрямована на реалізацію змісту Базового компонента дошкільної освіти, проблемної теми закладу « Оздоровлення та загартування дітей різними формами роботи з водою» та річних завдань: Формування уявленння про безпечну поведінку в дітей молодшого
віку; підвищення ролі дитячої книжки у мовленнєвому розвитку дітей ; розвиток пізнавальтних здібностей дошкільників за допомогою природничо-дослідницької діяльності; сучасні підходи до пошуку нових, максимально ефективних форм рухової діяльності під час проведення занять з плавання.
Ясла-садок організовував освітній процес як «Ясла-садок – школа сприяння здоров’ю». Згідно з цим у 2019- 2020 навчальному році в яслах-садку проводилась чітка, систематична робота з метою формування в дошкільників знань, умінь та навичок відповідно до вікових особливостей та вимог програми.
У 2019-2020 навчальному році заклад відвідувало 237 дітей (проектна потужність 235 дітей), функціонувало 11 груп – 3 групи раннього віку, 8 груп дошкільного віку.
За звітний період педагогічними кадрами заклад був укомплектований на 100%, . Два педагогів пройшло атестацію згідно перспективного плану на присвоєння кваліфікаційних категорій: «спеціаліст другої категорії» -1чол.;на підтвердження раніше присвоєної кваліфікаційної категорії: «спеціаліст» - 1 чол.
Якісний склад педагогів за результатами атестації зріс на 12 % . Адміністративно-господарська діяльність :
За звітний період матеріально – технічна база заклад значно покращилась завдяки залученню бюджетних, батьківських та цільових коштів. Благодійні внески надаються батьками для розвитку закладу, здійсненими на добровільній основі, згідно заяви, відповідно до рішень загальних, групових батьківських зборів та засідання батьківського комітету закладу. Це зафіксовано у протоколах групових батьківських та загальних зборів. Збором коштів, їх зберіганням, витратами, звітуванням про витрати займаються безпосередньо голови батьківських комітетів груп та батьківського комітету закладу. Відкрито рахунок у централізованій бухгалтерії управління освіти Херсонської міської ради
Витрачено коштів у 2019-2020н.р.:
бюджетні :
Придбання електроплит - 2 шт. – 44000.00.
Придбано по спец рахунку:
Плитка кахельна - 54 кв. м. на суму 9720.00
позабюджетні кошти:
Ремонт холу – 41235.00 грн.
Ремонт опалення – 7382.00
Ремонт холодного водопостачання – 1213.00
Ремонт пральної машини – 3315.00
Заземлення магістралей устаткування – 1100.00
Було придбано:
Пральна машинка – 5998.00
Миючі засоби –4968.00 грн.
Канцтовари – 1200.00 грн.
Вивіз сухого листя та гілок – 5500.00грн.
Хімічні реагенти для басейну – 1214.00
Електротовари – 3276.00 грн.
Термометр безконтактний – 1754.00
Установлення електроплит – 1500.00
Тюлі – 4890.00
Покривала – 6365.00
Комплекти постільної білизни – 25995.00
Подушки – 6173.00
Ковдри-3999.00 Матраци – 2425.00
Ковролін – 407.00
Було оновлено та пофарбовано обладнання на ігрових майданчиках, огорожі майданчиків дітей раннього віку – 1750гр.
За звітний період матеріально-технічна база, навчально-дидактичне забезпечення поповнилось на 35%, предметне середовище зросло на 27%, ігрове – 39%, соціальне – 25%.
Упродовж звітного періоду постійна увага приділялась охороні життя та здоров’я дітей. Діти були забезпечені постійним медичним оглядом на безкоштовній основі, що передбачало: проведення профілактичних щеплень згідно графіка (було охоплено 100% дітей), антропометрію, щоранковий огляд на педикульоз, збалансоване харчування, медико – педагогічний контроль занять з фізичної культури , заняття з плавання, вивченням та впровадженням інноваційної програми О.Аксьонової «Школа розумного руху»; різноманітні форми оздоровлення та загартування дітей. Батьками придбані бактерицидні лампи, використання яких сприяє знищенню мікобактерій туберкульозу та збудників інших інфекцій. Усі ці заходи дали змогу знизити захворюваність дітей на 2,5%.
Проведений аналіз захворюваності дітей за І квартал 2020 року показав, що рівень їх захворюваності понизився порівняно з ІV кварталом 2019 р. Кількість пропусків через хвороби дітей дошкільного віку складає 27 % проти 25% ,а дітей раннього віку 19 % проти 15%. У І кварталі 2020 р. низький показник захворюваності у ІІІ групі раннього віку, І молодшій та І середній групах, І та ІІ старших групах. Середній показник захворюваності по закладу становить 21%
Один раз на місяць дітей оглядав лікар – педіатр, багато уваги він приділяв дітям, які стоять на диспансерному обліку. Діти випускники централізовано проходили медичне обстеження всіх вузьких спеціалістів для вступу до школи. Два рази на рік дитячий заклад відвідували стоматологи з плановим оглядом. Проводилась санація ротової порожнини, а також надавалися поради з профілактики карієсу, ознайомлення з правилами догляду за ротовою порожниною. Санітарно-просвітницька робота медперсоналу та педагогів з батьками і дітьми здійснювалась шляхом проведення батьківських зборів, консультацій, виготовлення медичних бюлетенів, оформлення куточків здоров’я, проведення Днів відкритих дверей.
У порівнянні з 2018-2019 навчальним роком стан харчування в 2019-2020 навчальному році покращився. Для цього було складено примірне двотижневе меню на зимово-весняний і літньо - осінній періоди року. Відповідно до примірного двотижневого меню було розроблено картотеку страв. Чітко дотримувався, встановлений у дошкільному закладі, режим харчування та графік видачі страв з харчоблоку. Під наглядом директора та сестри медичної старшої вівся контроль за якістю продуктів харчування та отриманої сировини. Комісія з бракеражу приймала продукти лише за наявності супровідних документів , що підтверджували їх походження, безпечність та якість, відповідність вимогам державних стандартів.
Допомога в організації харчування дітей та контроль за організацією харчування в закладі дошкільної освіти постійно здійснювався радою з харчування.
Сестра медична старша під час складання меню-розкладу дотримувалася розподілу їжі за калорійністю протягом дня, проводила аналіз виконання норм харчування, суворо контролювала дотримання санітарно-гігієнічних та протиепідемічних вимог під час зберігання та обробки продуктів харчування
Організація харчування у закладі здійснюється відповідно до нормативно-правових документів. Значна увага приділялась забезпеченню асортименту продуктів згідно перспективного меню, технології та якості приготування страв, дотримання графіків видачі їжі, наявності сертифікатів якості продуктів, урізноманітненню меню. Підвищенню імунітету, покращенню апетиту дітей сприяло здійснення вітамінізації страв за рахунок вживання свіжих фруктів, овочів, соків. Дотримувалось виконання норм основних продуктів харчування: хліба, круп, картоплі, м’яса, олії, молока, кисломолочного сиру. У 2019-2020 навчальному році норми в цілому виконані на 85 %. На 100% виконані норми : масла вершкового, мяса, оліїї, круп, макаронів, цукру, картоплі, борошна, хлібу, томату, чаю, солі. Аналіз виконання норм дозволяє зробити висновок, що харчування в закладі було раціональним, збалансованим, вітамінізованим.
Показниками правильної організації харчування в закладі є показники здоров’я дітей. Для оцінювання ефективності харчування сестра медична старша проводила антропометричні вимірювання дітей (групи раннього віку – один раз на місяць, групи дошкільного віку - один раз на квартал, а в оздоровчий період – щомісяця).
Вихователі, помічники вихователів закладу брали активну участь в організації харчування дітей: прививали культурно-гігієнічні навички під час прийняття їжі, вчили чергувати, знайомили дітей з питаннями гігієни та санітарії.
Питання організації харчування розглядались на виробничих нарадах, нарадах при директору, загальних та групових батьківських зборах. Було розміщено рекомендації в інформаційних куточках для батьків щодо організації харчування вдома.
Освітня робота планувалась та проводилась за освітньою програмою для дітей від двох до семи років « Дитина ». В учбовому році було проведено 4 педагогічні ради, 4 тематичних та 1 комплексна перевірки, 2 семінари практикуми, різноманітні консультації для педагогів та батьків. Уся ця робота дала можливість педагогам підвищити свій педагогічний рівень. На виконання рішень педагогічних рад протягом року було проведено 65 індивідуальних консультацій та 52 групових, 49 відкритих занять. Усі заходи позитивно вплинули на досягнення окресленої мети. Рішення чотирьох педагогічних рад виконано на 100%.
Моніторинг стану готовності до шкільного навчання дітей старшого дошкільного віку показав: що з 68 випускників середній рівень засвоєння знань на кінець навчального року мають 96, 0% дітей.
За звітний період педагогічний колектив закладу працював як «Школа сприяння здоров’ю» . Одна із основних проблем цього навчального року це - «Зміцнення здоров’я дітей та формування у них морально – вольових та фізичних якостей».
Однією з складових частин фізичного виховання у закладі є заняття з плавання, яке сприяло гармонійному фізичному розвитку дошкільників, їх загартуванню та оздоровленню.
Упродовж року достатня увага приділялась студійно-гуртковій роботі, що давало змогу організувати пошукову, експериментальну діяльність дітей. Гурток з фізичного виховання « Олімпійський резерв» відвідувало 20 дітей старших груп. Розроблена керівником гуртка система вправ сприяла зміцненню здоров’я дітей, підвищенню функціональних та адаптаційних можливостей організму, розумової та фізичної працездатності, гармонійному розвитку. Крім того, заохочувала дошкільнят до занять фізкультурою, спонукала до активної рухової діяльності. Гурток з аква-аеробіки «Дельфінятко» відвідувало 15дітей старших груп, які навчалися синхронному плаванню. Виступали з показовими виступами на «День відкритих дверей», «День здоров’я», «День дошкілля».
У гуртку з художньої праці « Розумні рученята» діти навчалися роботі з картоном та папером, природним і штучним матеріалом, декоративному плетінню, ткацтву, роботі з тканиною, пластиліном, крупами, технікою «Пап’є – маше» та « Орігамі». Гурток відвідувало 15 дітей старших та середніх груп. Результати роботи гуртківців розміщували на постійно діючій виставці «Світ очима дітей».
Гурток з хореографії «Гармонія руху» відвідувало 20 найбільш обдарованих дітей. На заняттях гуртка діти навчались елементам хореографії, почуттям ритму у танку, було продовжено та удосконалено аеробіку на степ-платформах.
Гурток з екологічного виховання «У гармонії з природою» відвідувало 15 дітей старших та середніх груп. Пріоритетними напрямками роботи гуртка було усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я,та початку екологічного світогляду та культури. Гуртківці приймали участь у Всеукраїнському фестиваль-огляді «Калейдоскоп педагогічних ідей з екологічного виховання дошкільників», «Дні ВОДИ»
Упродовж 2019-2020 навчального року педагогічний колектив закладу значну увагу приділяв створенню умов для забезпечення наступності у роботі закладу та початковою ланкою освіти в умовах Нової української школи (ЗОШ №44). Спільна робота проходила за такими напрямками: організаційна робота, методична робота, робота з батьками майбутніх першокласників.
Проведено спільну конференцію «Шляхи готовності дитини до школи », на якій
активним та цікавим було обговорення таких проблем: *створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з ясла-садка в школу);
*поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;
*поглиблення інтересу до життя в школі;
*надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.
Конференція проходила за участю вчителів початкових класів, завуча , директора, директора ясла-садка, вихователя-методиста, вихователів. Упродовж навчального року проводились спільні педагогічні рад, батьківські збори, відвідувались заняття, уроки, спільні свята, розваги, спільні зустрічі з батьками неорганізованих дітей. Вчителі молодших класів приймали активну участь у визначенні рівня засвоєння знань дітей старших груп. Тісна співпраця вихователів, учителів та психологічної служб ЗОШ № 44 забезпечила безболісний адаптаційний період випускників закладу у школі.
У 2019 – 2020 навчальному році педагогічний колектив, реалізуючи принцип інтеграції родинного і суспільного виховання, активно залучав родини до участі в освітньому процесі закладу. Був розроблений перспективний план, формувався банк даних про сім’ї. Проводились: батьківські збори, консультації, бесіди, круглі столи з використанням інтерактивних форм, дні відкритих дверей, майстер-класи, перегляди батьками окремих форм роботи з дітьми. Батьки залучались до проведення свят, розваг, екскурсій, конкурсів. Усі форми роботи з родинами – від матеріалів у батьківських куточках до батьківських зборів готувалися з особливою ретельністю. Постійно діючою була виставка дитячих і батьківських робіт.
Постійно поповнювалася педагогічна бібліотека новими посібниками, матеріалами педагогічної преси. Дієвими стали матеріали батьківських куточків. Матеріали змінні, відповідали основним питанням, над якими працює колектив. Відповідно до них планувалась тематика консультацій консультпункту для батьків «Виховуємо разом». Для проведення батьківських зборів добиралися активні форми роботи. У січні проведено конференцію на тему: «Шляхи готовності дитини до школи», на яку були запрошені педагоги дошкільного закладу, вчителі, завуч ЗОШ № 44 та батьки вихованців старших груп.
Упродовж року в ясла-садку працював клуб для молодих сімей «Пролісок». Молоді батьки мали можливість отримати корисні поради та ознайомитись із сучасними методами виховання (відвідувало 10 сімей). Оформлено досвід кращих сімей ясла-садка. Функціонувала «Скринька довіри» для побажань, запитань батьків. Залучення батьків до освітнього процесу розпочиналося з презентації роботи ясла-садка і груп. Проводились зустрічі у формі «Дня відкритих дверей», «Дня дошкільника», родинного свята «Мамин рушник», Дня Матері тощо. Для популяризації таких знань відводилась сторінка на сайті ясла-садка. На високому рівні проходили загальні батьківські збори, звіт керівника. Досить плідно працював батьківський комітет, який був задіяний у освітньому процесі та зміцненні матеріальної бази ясла-садка. 93% батьків відзначають, що діти із задоволенням відвідують ясла-садок, 92% батьків задовольняють педагоги.
Батьки сприяли вихованню дітей та надавали спонсорську допомогу.
На першому етапі реалізації Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної, середньої та дошкільної освіти щодо організації освітнього процесу» в закладі здійснювався соціально – педагогічний патронат сімей дітей, які не охоплені дошкільною освітою
У межах мікрорайону в 2018- 2019 навчальному році дітей, які не відвідують заклад, не установлено.
Соціальний захист працівників у закладі знаходився на постійному контролі адміністрації та профспілкового комітету. За звітній період матеріальну допомогу отримало 4 чоловік на суму 3500,00 грн. На культмасову роботу витрачено 16050.00 грн.
З 16.03.2020р.ясла-садок призупинив роботу у зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні. Директором ясел-садка було встановлено графік роботи працівників. У межах робочого часу, визначеного графіком, працівники ясел-садка виконували професійні обов’язки: розробляли індивідуальні плани роботи на час карантину із запровадженням дистанційного режиму роботи, організовували і проводили освітній процес. Вихователі усіх вікових груп проводили онлайн-заняття з дітьми за допомогою дистанційних технологій. Надсилали записи занять у батьківські групи у вайбер, а також розміщували їх на сайті закладу.
В умовах карантину була налагоджена тісна взаємодія з батьками вихованців. Зокрема, розроблено консультації, рекомендації, пам’ятки для батьків вихованців щодо організації освітньої діяльності вдома, режиму дня, харчування тощо.
Долучилися наші педагоги і до проєкту управління освіти «Дистанційне навчання» по створенню циклу відео уроків для широкого використання педагогами міста, вихованцями та їх батьками (їх можна знайти на сайті управління освіти в рубриці «Дистанційне навчання»).
Приймали участь наші педагоги у вебінарі «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину» (платформа «Всеосвіта
Упродовж учбового року педагоги закладу регулярно відвідували школи майстерності, методичні об’єднання, школи передового перспективного досвіду, авторські семінари за планом методичного кабінету. На базі закладу працював консультпункт з фізичного виховання для вихователів міста, організовувались відкриті форми роботи для слухачів ХАНО
Міські та Всеукраїнські заходи, в яких приймав участь заклад у 2019-2020 навчальному році:
1. 10.10.19 – «Крок до зірок»
2. З 06.11. по 07.11.2019р – Всеукраїнський науково-практичний семінар «Сучасні підходи до формування здоров’язбережувальної компетенції дитини дошкільного віку» - вихователь Грінік О.В.
3. 21.11.2019р. – Міжнародний екологічний форум «Чиста планета, чисте місто, чиста ріка» - Презентація – «Природничі цікавинки з екоторбинки». Вихователь-методиси Пасечнюк Т.Д.
4. Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей» 10.02.2020р.
5. 26.02.2020р. Обласний науково-практичний семінар з теми «Використання методик раннього розвитку дитини в умовах закладу дошкільної освіти» Пахоліна Н.М.
6. 27.02.2020р.Міський Фестиваль для дошкільників «Літературні намистинки»
7. Всеукраїнська науково-практична конференція «Розвиток освітнього простору в системі роботи сучасних закладів дошкільної освіти», Вихователь-методист Пасечнюк Т.Д. стаття «Шляхи оновлення роботи з фізичного виховання та оздоровлення », вихователь Алексеєва А.В.,конспект заняття «Подорож з Робокарами».
8. Лайт-конкурс «Мій улюблений дитсадок» -2020
Директор _______Н.О.Пелих
Адреса: м. Херсон, вулиця 49 Херсонської Гвардійської дивізії 30.
Директор: Пелих Наталія Олексіївна, 43 роки педагогічного стажу , вища
освіта.
Вихователь – методист: Пасечнюк Тетяна Дмитрівна, 40 років педагогічного стажу, вища освіта, вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання «Старший вихователь».
Ясла-садок у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», « Про дошкільну освіту», « Про мови», «Про охорону дитинства», Конвенцією ООН « Про права дитини», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, власним статутом.
Освітній процес планувався і проводилася згідно освітньої програми для дітей від двох до семи років «Дитина».
Робота закладу в 2019-2020 навчальному році була спрямована на реалізацію змісту Базового компонента дошкільної освіти, проблемної теми закладу « Оздоровлення та загартування дітей різними формами роботи з водою» та річних завдань: Формування уявленння про безпечну поведінку в дітей молодшого
віку; підвищення ролі дитячої книжки у мовленнєвому розвитку дітей ; розвиток пізнавальтних здібностей дошкільників за допомогою природничо-дослідницької діяльності; сучасні підходи до пошуку нових, максимально ефективних форм рухової діяльності під час проведення занять з плавання.
Ясла-садок організовував освітній процес як «Ясла-садок – школа сприяння здоров’ю». Згідно з цим у 2019- 2020 навчальному році в яслах-садку проводилась чітка, систематична робота з метою формування в дошкільників знань, умінь та навичок відповідно до вікових особливостей та вимог програми.
У 2019-2020 навчальному році заклад відвідувало 237 дітей (проектна потужність 235 дітей), функціонувало 11 груп – 3 групи раннього віку, 8 груп дошкільного віку.
За звітний період педагогічними кадрами заклад був укомплектований на 100%, . Два педагогів пройшло атестацію згідно перспективного плану на присвоєння кваліфікаційних категорій: «спеціаліст другої категорії» -1чол.;на підтвердження раніше присвоєної кваліфікаційної категорії: «спеціаліст» - 1 чол.
Якісний склад педагогів за результатами атестації зріс на 12 % . Адміністративно-господарська діяльність :
За звітний період матеріально – технічна база заклад значно покращилась завдяки залученню бюджетних, батьківських та цільових коштів. Благодійні внески надаються батьками для розвитку закладу, здійсненими на добровільній основі, згідно заяви, відповідно до рішень загальних, групових батьківських зборів та засідання батьківського комітету закладу. Це зафіксовано у протоколах групових батьківських та загальних зборів. Збором коштів, їх зберіганням, витратами, звітуванням про витрати займаються безпосередньо голови батьківських комітетів груп та батьківського комітету закладу. Відкрито рахунок у централізованій бухгалтерії управління освіти Херсонської міської ради
Витрачено коштів у 2019-2020н.р.:
бюджетні :
Придбання електроплит - 2 шт. – 44000.00.
Придбано по спец рахунку:
Плитка кахельна - 54 кв. м. на суму 9720.00
позабюджетні кошти:
Ремонт холу – 41235.00 грн.
Ремонт опалення – 7382.00
Ремонт холодного водопостачання – 1213.00
Ремонт пральної машини – 3315.00
Заземлення магістралей устаткування – 1100.00
Було придбано:
Пральна машинка – 5998.00
Миючі засоби –4968.00 грн.
Канцтовари – 1200.00 грн.
Вивіз сухого листя та гілок – 5500.00грн.
Хімічні реагенти для басейну – 1214.00
Електротовари – 3276.00 грн.
Термометр безконтактний – 1754.00
Установлення електроплит – 1500.00
Тюлі – 4890.00
Покривала – 6365.00
Комплекти постільної білизни – 25995.00
Подушки – 6173.00
Ковдри-3999.00 Матраци – 2425.00
Ковролін – 407.00
Було оновлено та пофарбовано обладнання на ігрових майданчиках, огорожі майданчиків дітей раннього віку – 1750гр.
За звітний період матеріально-технічна база, навчально-дидактичне забезпечення поповнилось на 35%, предметне середовище зросло на 27%, ігрове – 39%, соціальне – 25%.
Упродовж звітного періоду постійна увага приділялась охороні життя та здоров’я дітей. Діти були забезпечені постійним медичним оглядом на безкоштовній основі, що передбачало: проведення профілактичних щеплень згідно графіка (було охоплено 100% дітей), антропометрію, щоранковий огляд на педикульоз, збалансоване харчування, медико – педагогічний контроль занять з фізичної культури , заняття з плавання, вивченням та впровадженням інноваційної програми О.Аксьонової «Школа розумного руху»; різноманітні форми оздоровлення та загартування дітей. Батьками придбані бактерицидні лампи, використання яких сприяє знищенню мікобактерій туберкульозу та збудників інших інфекцій. Усі ці заходи дали змогу знизити захворюваність дітей на 2,5%.
Проведений аналіз захворюваності дітей за І квартал 2020 року показав, що рівень їх захворюваності понизився порівняно з ІV кварталом 2019 р. Кількість пропусків через хвороби дітей дошкільного віку складає 27 % проти 25% ,а дітей раннього віку 19 % проти 15%. У І кварталі 2020 р. низький показник захворюваності у ІІІ групі раннього віку, І молодшій та І середній групах, І та ІІ старших групах. Середній показник захворюваності по закладу становить 21%
Один раз на місяць дітей оглядав лікар – педіатр, багато уваги він приділяв дітям, які стоять на диспансерному обліку. Діти випускники централізовано проходили медичне обстеження всіх вузьких спеціалістів для вступу до школи. Два рази на рік дитячий заклад відвідували стоматологи з плановим оглядом. Проводилась санація ротової порожнини, а також надавалися поради з профілактики карієсу, ознайомлення з правилами догляду за ротовою порожниною. Санітарно-просвітницька робота медперсоналу та педагогів з батьками і дітьми здійснювалась шляхом проведення батьківських зборів, консультацій, виготовлення медичних бюлетенів, оформлення куточків здоров’я, проведення Днів відкритих дверей.
У порівнянні з 2018-2019 навчальним роком стан харчування в 2019-2020 навчальному році покращився. Для цього було складено примірне двотижневе меню на зимово-весняний і літньо - осінній періоди року. Відповідно до примірного двотижневого меню було розроблено картотеку страв. Чітко дотримувався, встановлений у дошкільному закладі, режим харчування та графік видачі страв з харчоблоку. Під наглядом директора та сестри медичної старшої вівся контроль за якістю продуктів харчування та отриманої сировини. Комісія з бракеражу приймала продукти лише за наявності супровідних документів , що підтверджували їх походження, безпечність та якість, відповідність вимогам державних стандартів.
Допомога в організації харчування дітей та контроль за організацією харчування в закладі дошкільної освіти постійно здійснювався радою з харчування.
Сестра медична старша під час складання меню-розкладу дотримувалася розподілу їжі за калорійністю протягом дня, проводила аналіз виконання норм харчування, суворо контролювала дотримання санітарно-гігієнічних та протиепідемічних вимог під час зберігання та обробки продуктів харчування
Організація харчування у закладі здійснюється відповідно до нормативно-правових документів. Значна увага приділялась забезпеченню асортименту продуктів згідно перспективного меню, технології та якості приготування страв, дотримання графіків видачі їжі, наявності сертифікатів якості продуктів, урізноманітненню меню. Підвищенню імунітету, покращенню апетиту дітей сприяло здійснення вітамінізації страв за рахунок вживання свіжих фруктів, овочів, соків. Дотримувалось виконання норм основних продуктів харчування: хліба, круп, картоплі, м’яса, олії, молока, кисломолочного сиру. У 2019-2020 навчальному році норми в цілому виконані на 85 %. На 100% виконані норми : масла вершкового, мяса, оліїї, круп, макаронів, цукру, картоплі, борошна, хлібу, томату, чаю, солі. Аналіз виконання норм дозволяє зробити висновок, що харчування в закладі було раціональним, збалансованим, вітамінізованим.
Показниками правильної організації харчування в закладі є показники здоров’я дітей. Для оцінювання ефективності харчування сестра медична старша проводила антропометричні вимірювання дітей (групи раннього віку – один раз на місяць, групи дошкільного віку - один раз на квартал, а в оздоровчий період – щомісяця).
Вихователі, помічники вихователів закладу брали активну участь в організації харчування дітей: прививали культурно-гігієнічні навички під час прийняття їжі, вчили чергувати, знайомили дітей з питаннями гігієни та санітарії.
Питання організації харчування розглядались на виробничих нарадах, нарадах при директору, загальних та групових батьківських зборах. Було розміщено рекомендації в інформаційних куточках для батьків щодо організації харчування вдома.
Освітня робота планувалась та проводилась за освітньою програмою для дітей від двох до семи років « Дитина ». В учбовому році було проведено 4 педагогічні ради, 4 тематичних та 1 комплексна перевірки, 2 семінари практикуми, різноманітні консультації для педагогів та батьків. Уся ця робота дала можливість педагогам підвищити свій педагогічний рівень. На виконання рішень педагогічних рад протягом року було проведено 65 індивідуальних консультацій та 52 групових, 49 відкритих занять. Усі заходи позитивно вплинули на досягнення окресленої мети. Рішення чотирьох педагогічних рад виконано на 100%.
Моніторинг стану готовності до шкільного навчання дітей старшого дошкільного віку показав: що з 68 випускників середній рівень засвоєння знань на кінець навчального року мають 96, 0% дітей.
За звітний період педагогічний колектив закладу працював як «Школа сприяння здоров’ю» . Одна із основних проблем цього навчального року це - «Зміцнення здоров’я дітей та формування у них морально – вольових та фізичних якостей».
Однією з складових частин фізичного виховання у закладі є заняття з плавання, яке сприяло гармонійному фізичному розвитку дошкільників, їх загартуванню та оздоровленню.
Упродовж року достатня увага приділялась студійно-гуртковій роботі, що давало змогу організувати пошукову, експериментальну діяльність дітей. Гурток з фізичного виховання « Олімпійський резерв» відвідувало 20 дітей старших груп. Розроблена керівником гуртка система вправ сприяла зміцненню здоров’я дітей, підвищенню функціональних та адаптаційних можливостей організму, розумової та фізичної працездатності, гармонійному розвитку. Крім того, заохочувала дошкільнят до занять фізкультурою, спонукала до активної рухової діяльності. Гурток з аква-аеробіки «Дельфінятко» відвідувало 15дітей старших груп, які навчалися синхронному плаванню. Виступали з показовими виступами на «День відкритих дверей», «День здоров’я», «День дошкілля».
У гуртку з художньої праці « Розумні рученята» діти навчалися роботі з картоном та папером, природним і штучним матеріалом, декоративному плетінню, ткацтву, роботі з тканиною, пластиліном, крупами, технікою «Пап’є – маше» та « Орігамі». Гурток відвідувало 15 дітей старших та середніх груп. Результати роботи гуртківців розміщували на постійно діючій виставці «Світ очима дітей».
Гурток з хореографії «Гармонія руху» відвідувало 20 найбільш обдарованих дітей. На заняттях гуртка діти навчались елементам хореографії, почуттям ритму у танку, було продовжено та удосконалено аеробіку на степ-платформах.
Гурток з екологічного виховання «У гармонії з природою» відвідувало 15 дітей старших та середніх груп. Пріоритетними напрямками роботи гуртка було усвідомлення дитиною нерозривної єдності світу природи і людини, розуміння причинно-наслідкових зв’язків у навколишньому світі, формування первинних понять про шляхи творення свого здоров’я,та початку екологічного світогляду та культури. Гуртківці приймали участь у Всеукраїнському фестиваль-огляді «Калейдоскоп педагогічних ідей з екологічного виховання дошкільників», «Дні ВОДИ»
Упродовж 2019-2020 навчального року педагогічний колектив закладу значну увагу приділяв створенню умов для забезпечення наступності у роботі закладу та початковою ланкою освіти в умовах Нової української школи (ЗОШ №44). Спільна робота проходила за такими напрямками: організаційна робота, методична робота, робота з батьками майбутніх першокласників.
Проведено спільну конференцію «Шляхи готовності дитини до школи », на якій
активним та цікавим було обговорення таких проблем: *створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з ясла-садка в школу);
*поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;
*поглиблення інтересу до життя в школі;
*надання допомоги сім'ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.
Конференція проходила за участю вчителів початкових класів, завуча , директора, директора ясла-садка, вихователя-методиста, вихователів. Упродовж навчального року проводились спільні педагогічні рад, батьківські збори, відвідувались заняття, уроки, спільні свята, розваги, спільні зустрічі з батьками неорганізованих дітей. Вчителі молодших класів приймали активну участь у визначенні рівня засвоєння знань дітей старших груп. Тісна співпраця вихователів, учителів та психологічної служб ЗОШ № 44 забезпечила безболісний адаптаційний період випускників закладу у школі.
У 2019 – 2020 навчальному році педагогічний колектив, реалізуючи принцип інтеграції родинного і суспільного виховання, активно залучав родини до участі в освітньому процесі закладу. Був розроблений перспективний план, формувався банк даних про сім’ї. Проводились: батьківські збори, консультації, бесіди, круглі столи з використанням інтерактивних форм, дні відкритих дверей, майстер-класи, перегляди батьками окремих форм роботи з дітьми. Батьки залучались до проведення свят, розваг, екскурсій, конкурсів. Усі форми роботи з родинами – від матеріалів у батьківських куточках до батьківських зборів готувалися з особливою ретельністю. Постійно діючою була виставка дитячих і батьківських робіт.
Постійно поповнювалася педагогічна бібліотека новими посібниками, матеріалами педагогічної преси. Дієвими стали матеріали батьківських куточків. Матеріали змінні, відповідали основним питанням, над якими працює колектив. Відповідно до них планувалась тематика консультацій консультпункту для батьків «Виховуємо разом». Для проведення батьківських зборів добиралися активні форми роботи. У січні проведено конференцію на тему: «Шляхи готовності дитини до школи», на яку були запрошені педагоги дошкільного закладу, вчителі, завуч ЗОШ № 44 та батьки вихованців старших груп.
Упродовж року в ясла-садку працював клуб для молодих сімей «Пролісок». Молоді батьки мали можливість отримати корисні поради та ознайомитись із сучасними методами виховання (відвідувало 10 сімей). Оформлено досвід кращих сімей ясла-садка. Функціонувала «Скринька довіри» для побажань, запитань батьків. Залучення батьків до освітнього процесу розпочиналося з презентації роботи ясла-садка і груп. Проводились зустрічі у формі «Дня відкритих дверей», «Дня дошкільника», родинного свята «Мамин рушник», Дня Матері тощо. Для популяризації таких знань відводилась сторінка на сайті ясла-садка. На високому рівні проходили загальні батьківські збори, звіт керівника. Досить плідно працював батьківський комітет, який був задіяний у освітньому процесі та зміцненні матеріальної бази ясла-садка. 93% батьків відзначають, що діти із задоволенням відвідують ясла-садок, 92% батьків задовольняють педагоги.
Батьки сприяли вихованню дітей та надавали спонсорську допомогу.
На першому етапі реалізації Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної, середньої та дошкільної освіти щодо організації освітнього процесу» в закладі здійснювався соціально – педагогічний патронат сімей дітей, які не охоплені дошкільною освітою
У межах мікрорайону в 2018- 2019 навчальному році дітей, які не відвідують заклад, не установлено.
Соціальний захист працівників у закладі знаходився на постійному контролі адміністрації та профспілкового комітету. За звітній період матеріальну допомогу отримало 4 чоловік на суму 3500,00 грн. На культмасову роботу витрачено 16050.00 грн.
З 16.03.2020р.ясла-садок призупинив роботу у зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні. Директором ясел-садка було встановлено графік роботи працівників. У межах робочого часу, визначеного графіком, працівники ясел-садка виконували професійні обов’язки: розробляли індивідуальні плани роботи на час карантину із запровадженням дистанційного режиму роботи, організовували і проводили освітній процес. Вихователі усіх вікових груп проводили онлайн-заняття з дітьми за допомогою дистанційних технологій. Надсилали записи занять у батьківські групи у вайбер, а також розміщували їх на сайті закладу.
В умовах карантину була налагоджена тісна взаємодія з батьками вихованців. Зокрема, розроблено консультації, рекомендації, пам’ятки для батьків вихованців щодо організації освітньої діяльності вдома, режиму дня, харчування тощо.
Долучилися наші педагоги і до проєкту управління освіти «Дистанційне навчання» по створенню циклу відео уроків для широкого використання педагогами міста, вихованцями та їх батьками (їх можна знайти на сайті управління освіти в рубриці «Дистанційне навчання»).
Приймали участь наші педагоги у вебінарі «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину» (платформа «Всеосвіта
Упродовж учбового року педагоги закладу регулярно відвідували школи майстерності, методичні об’єднання, школи передового перспективного досвіду, авторські семінари за планом методичного кабінету. На базі закладу працював консультпункт з фізичного виховання для вихователів міста, організовувались відкриті форми роботи для слухачів ХАНО
Міські та Всеукраїнські заходи, в яких приймав участь заклад у 2019-2020 навчальному році:
1. 10.10.19 – «Крок до зірок»
2. З 06.11. по 07.11.2019р – Всеукраїнський науково-практичний семінар «Сучасні підходи до формування здоров’язбережувальної компетенції дитини дошкільного віку» - вихователь Грінік О.В.
3. 21.11.2019р. – Міжнародний екологічний форум «Чиста планета, чисте місто, чиста ріка» - Презентація – «Природничі цікавинки з екоторбинки». Вихователь-методиси Пасечнюк Т.Д.
4. Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей» 10.02.2020р.
5. 26.02.2020р. Обласний науково-практичний семінар з теми «Використання методик раннього розвитку дитини в умовах закладу дошкільної освіти» Пахоліна Н.М.
6. 27.02.2020р.Міський Фестиваль для дошкільників «Літературні намистинки»
7. Всеукраїнська науково-практична конференція «Розвиток освітнього простору в системі роботи сучасних закладів дошкільної освіти», Вихователь-методист Пасечнюк Т.Д. стаття «Шляхи оновлення роботи з фізичного виховання та оздоровлення », вихователь Алексеєва А.В.,конспект заняття «Подорож з Робокарами».
8. Лайт-конкурс «Мій улюблений дитсадок» -2020
Директор _______Н.О.Пелих