Директор
« У світі існує дві складні речі – керувати і виховувати.»
Імануіл Кант
Імануіл Кант
Пелих Наталія Олексіївна
директор ясел-садка №28
Директор ясел-садка дуже складна та кропітка професія. Від кого залежить грамотна робота ясел-садка? Звісно, насамперед, від керівника.
У тому, що директор має бути хорошим керівником, організатором, ніхто не сумнівається. Керувати професійно – справа складна. Справжній професіоналізм керівника- це уміння створити грамотний колектив.
Дитячий садок не може бути схожим на школу чи інші навчальні заклади. Він – дитячий садок, він – для дітей. І той, хто там працює, має насамперед розуміти перспективу розвитку поки що маленької людини і нести за неї відповідальність.
Завідувач ДНЗповинен не тільки сам розуміти дітей, йому слід навчити цього вихователів і пильно стежити за їх педагогічною культурою. Він має бути на дві голови вищим у своїх знаннях , адже, якщо немає педагогічної грамотності, культури у директора, годі цього вимагати від колективу.
Основа роботи керівника – це не керування, а подолання перешкод, які заважають нормально працювати колективу.
Роки, проведені поряд з дітьми…Бачити, як на твоїх очах відбувається становлення людської особистості.
Чи може бути щось краще, ніж дивитися в допитливі дитячі очі, довірливо держати в своїх руках тендітну дитячу долоньку? Бути причетною до цього, впливати на розвиток і виховання дітей – це є сенсом мого життя і моєю роботою.
Педагогічний колектив, який я очолюю 36 років, понад 20 років працює над темою фізичного виховання дітей. З 2012 року ми працюємо як «Ясла-садок – Школа сприяння здоров’ю», основною метою якої є створення умов для формування життєвої компетентності дитини, оздоровлення та загартування дитячого організму різноманітними видами водних ресурсів.
Основні напрямки нашої роботи:
[/b]• створення умов для зміцнення здоров’я дітей;
• формування здорового способу життя дитини засобами нетрадиційних методів оздоровлення та інноваційних технологій;
• виховання бережливого ставлення до власного здоров’я за допомогою релаксаційних та оздоровчих форм роботи з водними ресурсами;
• забезпечення максимально сприятливих умов для формування життєвої компетентності дитнии шляхом використання студійно – гурткової роботи;
• сприяння формуванню здорового способу життя дошкільника у постійній взаємодії із сім’єю.
[b]Як навчати дорослих?
«Можна загнати коня в воду,
але не можна змусити
його пити цю воду»
Англійське прислів’я
але не можна змусити
його пити цю воду»
Англійське прислів’я
В навчанні дорослих дітей і засоби і можливості різні. Якщо ми хочемо навчити дітей дослідним, пошуково- практичним способам пізнання довкілля, якщо ми очікуємо від них самостійного критичного мислення, усвідомлення і відповідальності, то самі педагоги мусять мають подібний досвід, відчути і усвідомити на собі, як він формується, яких рис особистості торкається, які труднощі, проблеми радості і відкриття несе в собі.
Здобути цей досвід у вигляді чистих знань – означає не дістати нічого.
Основні форми роботи з педагогами – лекції, семінари, відкриті перегляди занять у яслах-садку – дають багато нової інформації.
Оскільки вихователі – це дорослі самостійні люди, вони цілком можуть спрямовувати і планувати свій власний навчальний процес. Організація навчання має бути спрямована на розвиток професіоналізму вихователів. Не лише транслювання нових знань, пов’язаних з відновленням змісту дошкільної освіти, ознайомлення з новим освітніми програмами і технологіями, алей формування таких професійних якостей, як рефлексія, аналіз і прогнозування розвитку дитини й ефективності власних педагогічних, стратегій, програмування розвитку дитини і своєї діяльності.
Змішення відомого і невідомого, активності і пасивності, серйозності і гри – ось оптимальні умови для того, щоб людина навчалася з повною віддачею.
Навчання дорослих має будуватися на таких принципах:
• самостійності – ті, хто навчається шукають, формулюють і самі приймають рішення;
• фокусування – навчання фокусується на майбутніх можливостях, а не на минулих помилках;
• принцип творчої позиції – створюються такі ситуації, в яких учасники можуть самі щось знайти, відкрити, усвідомити;
• принцип підтримки – викладач сприймається як підтримка для розробки і прийняття власних рішень;
Під час організації занять з педагогами важливо пам’ятати, що людина засвоює 10% від того, що чує, 40 -50% від того, що чує і бачить,і 90% від того, що має можливість бачити, чути, викладати і робити.
Викладач, який працює в ефективних технологіях, повинен пам’тати:
• він має сприйматися як підтримка, а не погроза;
• використовує діалог, щоб спонукати слухачів самостійно думати і застосовувати здобуті знання, сумніватися, обстоювати власну думку, критично мислити;
• розуміє, що дорослим є що втрачати, їм не просто ризикнути своєю репутацією, роблячи щось не зовсім традиційне перед усією групою;
• знаходить власне сполучення різних форм навчання: виклад нового матеріалу, обговорення,дискусія, обмін досвідом;
• створює на занятті атмосферу, в якій легко викласти свою думку, враховує різні думки, допомагає перебороти розбіжності, не дає учасникам забути, що будь – яке завдання має різні рішення;
• для зняття напруги, подолання відчудження використовують ігри і вправи, гумор;
• заздалегідь готує роздаткові матеріали, в яких викладено основні положення теми
• пам’ятає, що якщо учасники навчання не дістали досвіду особистих контактів, складно очікувати творчої віддачі, щирості і відкритості:
• якщо розбити всю групу на підгрупи, заговорити можуть самі най мовчазні;
• якщо практика роботи в підгрупах використовується постійно, краще перемішувати склад підгруп, тоді в кожного учасника буде більший досвід контактів з колегами.
Отже, успішного навчання всім, колеги!